Tilbage til forsiden

Fisketur med MS MIRA III den 23 marts 2014

Fisketur d. 23/3 2014 med MS. Mira Middelfart
Turen startede kl. 09.00. på Middelfart havn foran skuden MS. Mira, hvor vi var mødt 11 mennesker op i morgensolens skær. Mens båden langsomt sejlede ud til vores første såt, blev der indtaget rundstykker, kaffe og optændingsbrændsel.
Båden lagde sig, efter en ½ times sejltur, til rette ud for Haggenør. Skipper Hans tudede "Jagt Begynd" og linerne blev smidt over borde. Få minutter efter blev den første fisk hevet i land af undertegnede til stor ærgrelse for Hr. Madsen. Herefter gik det stærkt og bortset fra Per, formåede alle at trække fisk i land hvilket må siges at være et godt revir. (Søstjerner tæller ikke Per Grejsen)
Herefter gik sejladsen over til reviret ved Søbadet på Fyns-siden hvor vi langsomt gled ind under den gamle lillebæltsbro. Jagtudbyttet her levede ikke helt op til forventningen og blev overgået af mistede pirke. Dog formåede det gode vejr og et par kolde at holde humøret højt.
Sidste såt på vores sejlads skulle have være ved de Hvide strande, men pga. den store strøm vendte skipper skuden og sejlede tilbage til den gamle bro. Dette med stor succes eftersom bestanden af fisk her, næsten overgik det flotte vejr.
Herefter gik turen tilbage mod Middelfart og fiskene blev målt for at finde ud af hvem der havde nedlagt størst nok, til at kræve dagens præmie.
Bag i båden havde forfang været det foretrukne skyts, hvilket de også havde haft god træfsikkerhed med. Deres udbytte bød på fladfisk og nogle af de største torsk. Foran i båden var der ladt med pilke og selvom størrelsen måske ikke helt nåede bagenden, nåede antallet lidt højere op med torsk i store mængder, 5 sejer og en sild, som nedlagt bytte.
Vinderen blev Ib med en flot og fyldig torsk på 47,5 cm. Han modtog som afslutning på dagen, et gavekort fra Kolding Jagt og Fiskeri for den største fisk.
Personligt fik jeg smidt krog i hovedet på mig selv og slået Kaj i flest fangede fisk. Det kombineret med det dejlige vejr, gode selvskab og at alle fangede fisk, var det svært at forestille sig at dagen kunne være forløbet bedre af sig.
En stor tak til Bramdrupdam Sogns Jagtforening for at holde begivenheden, Kaj Madsen for at styre alle bøssebærerne og Gert Blume for at forevige dagen i billeder. Tak for en fantastisk dag på havet.
Lars Frederik Hansen

Morgenmaden indtages Morgenmaden indtages
Formandens første "kolega" Formandens første "kolega"
Kajs første kolegaJJ Jørn ved at rigge til